Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SUZUKI GRAND VITARA I (1998-2005)

Miniatura SUZUKI GRAND VITARA

Zdecydowano się na utrzymanie ramowej konstrukcji pojazdu. Również układ napędowy ma zbliżoną budowę do Vitary, z tym że włączenie napędu na wszystkie osie może teraz odbywać się bez zatrzymania pojazdu. Reduktor ułatwiał jazdę w trudniejszym terenie. Początkowo oferowano tylko pięciodrzwiowe nadwozie typu kombi o bardziej obłych kształtach niż miał poprzednik.

W pierwszym okresie Grand Vitara oferowana była w dwóch wersjach silnikowych. Były to benzynowe jednostki napędowe: czterocylindrowa o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz druga w układzie V6 o pojemności 2,5 dm3. Oba silniki mogły współpracować z pięciobiegowymi mechanicznymi lub czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami przekładniowymi. Jesienią 1998 roku do gamy dołączył ekonomiczny turbodoładowany silnik Diesla, o pojemności skokowej 2,0 dm3.

W kwietniu 1999 roku trafiła na rynek skrócona wersja modelu Grand Vitara. Była ona dostępna w postaci trzydrzwiowego nadwozia typu kombi lub kabrioletu

(od lipca). Wersja z otwartym nadwoziem produkowana była tylko w Kanadzie.

Bazowym silnikiem dla krótszych modeli została czterocylindrowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 dm3, ale dostępne są także pojazdy z silnikiem 2,0 dm3.

Nowością 2000 roku był mocniejszy silnik Diesla o tej samej pojemności, ale wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik ten pochodził z gamy koncernu PSA i był montowany tylko w nadwoziach pięciodrzwiowych.

We wrześniu 2001 roku dołączył do rodziny największy model o symbolu XL-7, mieszczący siedem osób. Ta wersja była przeznaczona głównie na rynek amerykański i została wyposażona w benzynowy silnik V6 o pojemności 2,7 dm3.

Wiosną 2003 roku pojawiły się w sprzedaży samochody po face-liftingu. Zmianie uległy oba zderzaki i wlot powietrza do komory silnikowej, co wpłynęło na nieznaczne wydłużenie nadwozi. Zmiany w silnikach wynikały z norm ekologicznych. Silnik Diesla trafił także do wersji trzydrzwiowych. Wzbogacono również standardowe wyposażenie pojazdów.

Jesienią 2005 roku pojawiły się w Europie samochody drugiej generacji, ale ograniczona gama modeli pierwszej generacji była nadal oferowana niektórych rynkach pozaeuropejskich.

Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA
Miniatura SUZUKI GRAND VITARA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024